CuraLife

praznici vecera bozic

Čišćenje organizma i oporavak nakon praznika

  Čišćenje organizma sigurno nije Vaša omiljena tema, pogotovo u ovo doba godine. 

Novogodišnji i božićni praznici zasigurno predstavljaju jedan od najlepših perioda godine. Nakon svakodnevne žurbe, ušuškani u svojim domovima dok napolju veje sneg, možete usporiti i provesti vreme sa svojim najmilijima.

Naravno, porodična i prijateljska okupljanja tradicionalno su upotpunjena i bogatom prazničnom trpezom kojoj retko ko može odoleti. Ukoliko ste osoba sa dijabetesom, nema razloga da sa strepnjom iščekujete praznična druženja i moguće posledice. Uz malo discipline i prirodnim putem, možete uživati u nadolazećim praznicima bez imalo brige za svoje zdravlje!

Mislite o svom organizmu na vreme i nadmudrite prazničnu trpezu

U veseloj prazničnoj atmosferi, najčešće nećemo voditi računa o „sitnim gresima“ koje pravimo, odnosno o hrani koju ćemo probati iako ne osećamo glad ili čašici alkohola više koju ćemo popiti u dobrom raspoloženju. Imajući na umu da je zdrav i uravnotežen jelovnik od izuzetnog značaja za održavanje nivoa šećera u krvi, dijabetičari treba da se drže svog uobičajenog rasporeda obroka tokom praznika.

Nikako ne treba preskakati obroke u iščekivanju bogate praznične gozbe i obilnog prejedanja. Takođe, ukoliko znate da hrana neće biti poslužena u vreme usklađeno sa Vašim ritmom ishrane ili primljenim insulinom, to možete preduprediti zdravom užinom koju ste unapred pripremili. Ne zaboravite – praznici nisu razlog da se Vaše porcije udvostruče stoga birajte pametno!

Alkohol tokom praznika

Naravno, iće uvek prati i piće. Vodite računa da ne uživate u umerenim količinama svog omiljenog alkoholnog pića (čaša ili dve) praznog stomaka. Prethodni obrok bogat vlaknima, proteinima i zdravim mastima usporiće apsorpciju alkohola u krvi, te nećete biti izloženi naglim promenama nivoa šećera u organizmu.

Svakako treba izbegavati velike količine alkohola koje mogu dovesti do hipoglikemije, kao i različite koktele prepune šećera, i birati lagana piva ili razblažena vina.

Ne budite strogi prema sebi

            Ipak, razumljivo je da je vrlo teško ostati u potpunosti disciplinovan. Ukoliko ste tokom novogodišnjih i bižićnih praznika u manjoj ili većoj meri prekršili svoju rutinu, nema potrebe da se osuđujete. Uz par jednostavnih aktivnosti moći ćete da oporavite Vaš organizam na sasvim prirodan način.

Dobar stari san je ključan za čišćenje organizma

            Nedostatak sna je jedna od modernih boljki modernog čoveka. Neredovan san je veliki izvor stresa za organizam, te narušava i balans dijabetičara prouzorkujući neredovnije obroke, „napade“ gladi, kao i hronični umor. Međutim, i praznična gužva i obaveze koje su joj prethodile mogu uticati na još veću deprivaciju sna i javljanje osećaja hroničnog umora. Stoga, proces detoksikacije svog organizma nakon praznika obavezno započnite redovnim odlaskom u krevet na vreme i neprekidnim noćnim odmorom od sedam do devet sati.

Voda kao savršeno piće

            Hidratacija organizma je u direktnoj vezi sa nivoom šećera u krvi. Manje vode u krvotoku za posledicu ima veću koncentraciju glukoze u krvi, te je odgovarajući unos tečnosti od izuzetnog značaja ne samo za osobe sa dijabetesom, već i za zdravlje svakog pojedinca.

Međutim, nakon praznika voda preuzima i ulogu u pročišćavanju organizma od štetnih materija. Povećani unos vode (većim od uobičajenog dnevnog proseka od 2l) omogućava izbacivanje toksičnih materija iz tela putem pojačanog mokrenja i znojenja. Na taj način ubrzavate i svoj metabolizam i regulišete PH organizma.

Detoks napici čine čuda za čišćenje organizma

            Negazirana prirodna voda predstavlja idealno rešenje za detoksikaciju organizma. Ali, ne treba zaboraviti i na raznolike čajeve korisne za dijabetičare, poput zelenog čaja koji pojačava osetljivost na insulin, čaja od koprive koji smanjuje nivo glukoze u krvi ili čaja od maslačka koji pospešuje stvaranje urina putem kog se izbacuje višak šećera iz organizma.

            I u kućnim uslovima možete pripremiti blagotvorne detoks napitke dodavajući različite arome vodi. Voda od krastavca predstavlja jedno od njih (veliki krastavac isečen na kriške u 2l vode). Kao nizak izvor kalorija, a bogat vitaminima, mineralima i antioksidansima, krastavac može biti značajna komponenta u pročišćavanju Vašeg organizma nakon praznika.

Kombinacija luka i vode je, takođe, vrlo korisna, jer se pokazalo da luk direktno utiče na smanjenje nivoa šećera u krvi kod dijabetesa tip 1 i 2.

Ishrana kao imperativ

            Umesto veštačkih zaslađivača i nezdravih masti koji često dominiraju na prazničnim trpezama, vrlo korisno može biti okrenuti se prirodnim izvorima namirnica i vitamina. S tim u vezi, nezaobilazan je unos sezonskog voća i povrća koji će blagotvorno uticati na Vaš organizam u celosti.

U korak sa time, možete upotrebljavati i biljke prepune antioksidanasa za koje je potvrđeno da imaju pozitivan uticaj na organizam dijabetičara. Jedna od njih je azijska biljka kurkuma, čiji glavni sastojak, kurkumin, direktno utiče na snižavanje nivoa šećera u krvi, a pospešuje i varenje hrane i čišćenje krvnih sudova.

Ne treba smetnuti s uma ni cejlonski cimet koji stimuliše receptore insulina i transport šećera u organizmu smanjujući količinu glukoze koja nakon obroka prodire u krv. Tek prstohvat ili kašičica ovih začina može biti ne samo aromatični dodatak ishrani, već i izvrsna pomoć u pročišćenju i ponovnom uspostavljanju ravnoteže u organizmu.

Čišćenje organizma prirodnim putem

            Pomoć u ponovnom stvaranju balansa u organizmu mogu pružiti i inovativni preparati poput CuraLin revolucionarnog suplementa u potpunosti sačinjenog od biljaka za koje je klinički potvrđeno da regulišu nivo šećera u krvi. Na taj način ćete zaokružiti ciklus brige o svom organizmu i njegovog pročišćenja nakon perioda praznika tako izazovnog za osobe sa dijabetesom.

Praznici kao uživanje, a ne povod za detoks

            Na koncu, odmeren i planiran zdravstveni ritam osoba sa dijabetesom tip 2 ne mora biti prepreka za praznična uživanja. Primerom i umerenošću možete poslužiti kao inspiracija svojim bližnjima da se svaki naredni praznik ne doživljava kao povod za nebrigu o svom organizmu sa raznolikim posledicama u narednim danima, već ono što zaista jeste – radost u dobrom društvu uz zdravu prazničnu trpezu.

Ostavi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.