CuraLife

zena salata hrana

Raspored obroka: Zašto je važno u koje vreme jedete ako imate dijabtes tip 2

Opšte je poznato da „zdravlje na usta ulazi“ i da je ishrana ključ zdravlja, a kada imate dijabetes ta izreka tek dobija na važnosti. Postoji mnogo aspekata koji se tiču pravila ishrane, ali jedan manje poznat je upravo raspored obroka. Dakle, koliko god zdravih namirnica unosili i trudili se da imate uravnotežene obroke, ukoliko ne obratite pažnju na kazaljke na satu, manje su šanse da ste na ispravan način pomogli svom telu.

Za stabilan nivo šećera u krvi i regulisanje Vašeg unutrašnjeg sata važno je uvesti vremensku rutinu koju ćete primenjivati svakodnevno. U nastavku su korisni saveti koje možete primeniti i na prirodan način uticati na svoje zdravlje.

Zašto je važno tempirati obroke?

Sigurno da ste primetili i na ličnom primeru da Vam je šećer u krvi najstabilniji onih dana kada ispoštujete svaki obrok bez preskakanja i kada se držite makar približne vremenske odrednice. Tim danima se osećate snažnije, imate više energije, manje Vam se spava i primetno je da telo dobro reaguje na stečene navike.

Sa druge strane, kada prođe previše vremena između obroka, osetan je pad šećera u krvi. U tim slučajevima dijabetičari obično pohrle ka velikom, kaloričnom obroku u nadi da će se nivo šećera stabilizovati. Nažalost, umesto toga, dolazi do naglog skoka šećera od kog je teško opraviti se i zbog toga se najčešće suočavate sa pospanošću, bezvoljnošću i umorom.

I pored činjenice da glukoza u krvi dostiže najviši nivo u roku od 90 minuta od jela, vreme za koje se ona stabilizuje se razlikuje od osobe do osobe. Faktori koji utiču na to vreme su lekovi za regulaciju šećera, poput insulina, koji ubzravaju sam proces.4

Napravite plan obroka

I premda ne možemo reći da postoji jedan univerzalan raspored koji će baš svakom dijabetičaru odgovarati, postoje načelna (isprobana i dokazana) pravila koja umnogome mogu doprineti opštem blagostanju.

Raspodelite unos kalorija    

Ukoliko raspodelite unos kalorija tako da za doručak unesete 50%, za ručak 30 i večeru 20% od dnevnog predviđenog unosa kalorija, možete značajno smanjiti potrebu za insulinom, ali i gubiti na težini. Pri tome, obratite pažnju da Vaša večera sadrži proteine i povrće, ali se istovremeno izbegavajte namirnice koje u sebi sadrže skrob.

Obilan doručak je uvek dobar izbor

Obilan jutarnji obrok i manje količine hrane za ručak i večeru mogu doprineti zdravom gubljenju mase, smanjenju nivoa šećera u krvi i redukciji upotrebe insulina. Ovakav plan povoljno utiče i na smanjenje gojaznosti koje je vodeći uzrok dobijanja dijabetesa tip 2.

Za najbolji efekat, neka Vaš doručak bude dobro izbalansiran proteinima, vlaknima i mastima koji povoljno utiču na regulaciju šećera u krvi. Ako uzmemo u obzir da nivo šećera u krvi obično raste ujutru, zajedno sa nivoom kortizola, posebno se preporučuje obrok koji nije bogat ugljenim hidratima.

Pazite na razmak između obroka

Apsolutni maksimum do kog ne bi trebalo da stignete, a još manje da ga prekoračite je 5 sati razmaka između obroka. U zavisnosti od stanja, taj broj sati može biti i manji – 3 do 4 sata. Izvesnom broj dijabetičara može prijati užina između obroka, ali je važno da ona bude zdrava.  

Užina – da ili ne?

Nutricionisti savetuju dijabetičare da imaju jednu do dve užine na dnevnom nivou, u zavisnosti od stila života, aktivnosti i opšteg fizičkog statusa. Ipak, upozoravaju da pojedincima, naročito pasivnijim pacijentima više prija 3 obroka dnevno bez užine. Ukoliko se odlučite za međuobrok, neka on bude svrsishodan. Čips kad Vam je dosadno na poslu se definitivno ne ubraja u navike kojima se treba prepustiti.

Suzdržite se od noćnih obroka

Danas je više nego ikad popularan takozvani „fasting“, odnosno ciljano suzdržavanje od jela. U slučaju dijabetičara fasting je jedino prihvatljivo primenjivati u pasivnim satima, tačnije noću. Izbegavanje kasnih obroka i pomeranje doručka za do sat vremena može imati blagotvorno dejstvo na ceo organizam. Naravno, svako uvođenje novih navika mora pratiti češće kontrolisanje šećera u krvi.

Sve je važno

Ukoliko pokušavate da pronađete savršen recept za zdravlje, on na veliku žalost, ne postoji. Sve je važno, počevši od vrste ishrane, preko fizičke aktivnosti do tempiranja obroka i užina. Uvek je poželjno osloniti se i na ono što nam priroda pruža za regulaciju šećera u krvi, a to je definitvno i Curalife suplement pomoću kog su dijabetičari širom sveta uspeli da smanje upotrebu lekova, pa čak i insulina.

Ne zaboravite da pre svake odluke konsultujete endokrinologa i lekara koji je upućen u Vašu anamnezu. Samo timskim radom lekara i samodisciplinom možemo govoriti o poboljšanju kvaliteta života osoba sa dijabetesom.

Leave a Comment

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Poštovani i dragi korisnici CuraLin suplementa,

Usled i dalje velike potražnje i otežane nabavke CuraLin-a prinudjeni smo da ograničimo prodaju suplementa na jednu bočicu od 180 kapsula svim korisnicima koji su na uspešnim postojećim terapijama.

I dalje su moguće rezervacije za nove korisnike putem kontakt telefona ili putem naseg sajta. Molimo sve buduće korisnike koji su poručili i nalaze se na listi čekanja, da u međuvremenu urade referentnu laboratorijsku analizu hemoglobina A1c (HbA1c ili tromesečni prosek šećera u procentu).

Poručivanje više bočica CuraLin preparata, od 3 i 5 pakovanja, biće dostupno odmah po normalizaciji isporuka za Srbiju.
CuraLife iz Izraela i lokalni CuraLife iz Srbije, ubrzano rade na zadovoljenju potreba tržišta, tako da se očekuje do kraja meseca avgusta postepena normalizacija snabdevanja CuraLin preparatom.

Zahvalni na razumevanju i srdačan pozdrav,

Vaš CuraLife Srbija.